RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

18.05.2022

Development troef bij RMB!

De Development-afdeling van RMB krijgt versterking van twee nieuwe medewerkers

Development troef bij RMB!

De Development-afdeling van RMB, onder leiding van Valérie Janssens, breidt uit met de komst van Nicolas Honorez en Vincent Binon. Een belangrijke versterking voor deze unit die de digitale transformatie van het bedrijf en de implementatie van zijn nieuwe reclameregiemodel aanstuurt. Maak kennis met deze twee nieuwkomers die zich vastberaden op de toekomst richten …

 

RMB is al enige tijd bezig met zijn digitale omschakeling en heeft zijn ontwikkelingsinspanningen sinds 2021 fors opgeschroefd. Het transformatieprogramma van de regie wil dat RMB van media-centric en human-driven bedrijf ontwikkelt naar een customer-centric en data-driven organisatie, waar de mensen een beroep doen op de technologie om zijn volledige creatie- en innovatiepotentieel te ontplooien. Het uiteindelijke doel is uiteraard effectiever en sneller inspelen op de evoluerende behoeften van adverteerders en mediabureaus.

 

De komst van Valérie Janssens in het management van RMB op 1 januari 2021 droeg bij tot een toename van technologische tests die resulteerden in nieuwe, commercialiseerbare reclameoplossingen en tot vruchtbare allianties met externe partners, om verdere vooruitgang te stimuleren.

 

Interessant om te weten is dat dankzij deze focus op innovatie, RMB de meest genomineerde regie is van de AMMA 2022. De AMMA-Jury selecteerde immers vijf RMB-dossiers voor de finale race naar een Gold, Silver en Bronze Award (*).

 

Om op deze ingeslagen weg voort te gaan en het reclame-evolutieproces verder te versnellen, verwelkomde de Development-afdeling onlangs Nicolas Honorez als Project Management Officer en Vincent Binon als Development Project Manager.

 

Valérie Janssens, Development Director van RMB, over haar nieuwe collega's: "Ze zijn levendig, gestructureerd en analytisch maar hebben ook een artistieke flair waardoor ze zich kunnen richten op een creatieve dynamiek; elk met zijn eigen gevoeligheid, de ene meer technologisch, de andere meer relationeel. De geknipte personen om een ​​afdeling te versterken die RMB een boost moet geven en tegelijkertijd haar fundamenten moet leggen!".

 

Nicolas Honorez, Project Management Officer

 

 

Nicolas heeft een solide ervaring in projectmanagement. Na zijn studies audiovisueel projectmanagement aan het INRACI, werkte hij onder meer bij Scope Pictures (Belgische audiovisuele coproducent) waar hij verantwoordelijk was voor de opvolging van de productie, financiering en distributie van de door Scope gerealiseerde langspeelfilms en series.

 

Gezien zijn interesse in de permanente uitdaging van de evolutie van het medialandschap, is het met name RMB's visie op vooruitgang die Nicolas zo aantrok: "De reputatie van een bedrijf dat altijd vooruitkijkt, constant evolueert en structureel is georganiseerd voor het welzijn van zijn team".

 

We zijn blij Nicolas te mogen verwelkomen. Dankzij zijn totaalvisie op de lopende projecten, zal RMB de implementatie ervan kunnen optimaliseren.  

 

Vincent Binon, Development Project Manager

 

 

Vincent is een bekend gezicht bij RMB en onze mediapartners. Hij maakt dan ook al 12 jaar deel uit van ons team!

 

Vincent behaalde een diploma aan het IHECS (Master Social Communication) en het ICHEC (Post-graduaat B2B Marketing). Voordat hij bij RMB aan de slag ging, deed Vincent al heel wat professionele ervaring op, vooral op internetgebied (IRIS eCommunication, Pixelis 360° interactive solutions, Moodio.tv, enzovoort).

 

Vincent was in de salesafdeling van RMB achtereenvolgens Sales Executive Digital en Account Manager Digital. Daarna werkte hij als Project Manager nauw samen met onze mediapartners. Recenter vervulde hij de functie van Digital & Revenue Expert in de afdeling Trading & Revenue, onder leiding van Aurélie Clément.

 

Digitale vlotheid en kennis van nieuwe media zijn, hoe kan het ook anders, Vincents sterke punten. Nieuwsgierig van aard, daagt hij zichzelf uit om een antwoord te vinden op alle vragen rond media-innovatie. Nog een andere troef: onze mediapartners, met wie hij tot nu toe regelmatig in contact was, kent hij erg goed. Kortom, Vincent heeft het ideale profiel om Valérie Janssens bij te staan in de ontwikkelingsprojecten van de regie!

 

In zijn nieuwe functie - Development Project Manager - zal Vincent nieuwe reclamemogelijkheden en nieuwe inkomstenbronnen voor de regie verkennen, deze op basis van POC (Proof of Concept) valideren en ze vervolgens ‘industrialiseren’ om ze commercialiseerbaar door het hele bedrijf te maken.  

 

Een mooie uitdaging die Vincent maar wat graag aangaat!

 


 

(*) Nominaties van RMB voor de AMMA 2022:

 

Categorie 'Innovation & Development of The Year':

  • Ad replacement in Auvio-livestream (RMB)
  • Combo ATV + Paper Mail (RMB met Space & bpost)

 

Categorie 'Best Use of Data'

  • Data & ATV, boosters of Incremental Reach (RMB met Dentsu)

 

Categorie 'Best Use of 1 Medium'

  • TV & ATV, the perfect match (RMB met Dentsu)

 

Categorie 'Media Saleshouse of The Year'