RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

02.11.2023

RMB inspireert EGTA's leden

RMB inspireerde EGTA's leden tijdens hun jaarlijkse Marketing & Sales Meeting

RMB inspireert EGTA's leden

Tijdens de jaarlijkse EGTA Marketing & Sales Meeting die op 5 oktober 2023 plaatsvond in Riga, lichtte RMB toe hoe het bedrijf evolueerde van een traditionele naar een klant- & contentgerichte reclameregie. RMB's uiteenzetting onderscheidde zich van de vele andere presentaties dankzij de storytelling en content die zich toespitsten op de fundamenten van onze strategie.

 

Op 5 oktober vond in Riga de traditionele EGTA Marketing & Sales Meeting plaats. Naar jaarlijkse gewoonte kwamen de leden van de internationale vakvereniging van audiovisuele reclameregies samen tijdens twee sessies: een rond radio en een andere rond televisie.

 

Tijdens de sessie rond radio lichtte Dimitri Lemmens, Head of Content & Creativity bij RMB in zijn presentatie ‘Revolutionising the traditional media sales house with a client- & content-centric ecosystem’ het transformatieschema van RMB toe.

   

 

Conform de herpositionering van de regie die eind 2020 uitvoerig werd bekendgemaakt, zet RMB zich in om zijn activiteiten te laten evolueren en te transformeren en ze zo 'veerkrachtiger' te maken, door te focussen op INNOVATIE, EXPLORATIE en DUURZAAMHEID.

 

RMB is een regie die in het zuiden van het land een sterke positie inneemt. In het algemene reclame-ecosysteem, dat continu verandert en steeds meer nieuwe players telt, staat het vak van reclameregie onder druk. Naast cijfers en marktaandelen wil RMB mediabureaus en adverteerders dan ook nog iets anders aanreiken. Door middel van creativiteit en content creation zal RMB hen unieke kansen bieden.

 

De gouden driehoek van RMB is gebaseerd op INNOVATIE (om sneller te anticiperen op de behoeften van adverteerders), EXPLORATIE (die bestaat uit het versterken van de synergieën tussen de verschillende media) en DUURZAAMHEID (door verantwoorde oplossingen voor iedereen te ontwikkelen).

 

Wat innovatie en exploratie betreft, wil RMB zijn doel bereiken via mediapartners (een grote portefeuille van merken die groot bereik combineren met enorme targetingmogelijkheden), tailor-made-campagnes (om de klant te helpen zijn communicatiedoelstellingen nauwkeurig te bereiken) en redactionele oplossingen (om de adverteerder in staat te stellen zijn eigen storytelling te verzorgen en zijn doelgroep zeer gericht te bereiken).

 

Ter illustratie van de tailor-made-aanpak, presenteerde Dimitri Lemmens de case van de lanceringscampagne van de Samsung Galaxy S22. Gedurende de hele campagne, die voornamelijk werd gevoerd met radio NRJ rond de datum 22/02/2022, draaide alles rond het getal 22 dat de gemeenschappelijke noemer werd van alle acties (teasings, wedstrijden, uitdagingen voor de luisteraars, enzovoort) op de radio en de sociale media.

  

Wat de redactionele oplossingen betreft, doet RMB een beroep op zijn nieuwe unit SLICE die merken en content creators (streamers, youtubers, gamers, influencers, enzovoort) met elkaar in contact wil brengen. Dankzij de samenwerking met 'Slicers' die elk in hun vakgebied gekwalificeerd zijn, kan RMB samen met zijn klanten ‘branded content’ van topniveau ontwikkelen. Dankzij de super-uitgeruste studio's bij RMB, is de regie wendbaar en flexibel en kunnen de ‘Slicers’ hun talent in de beste omstandigheden de vrije loop laten.

Ter illustratie van deze mogelijkheid om kwaliteitscontent te produceren, presenteerde Dimitri Lemmens de case ‘Nonante Minutes’, ontwikkeld voor Napoleon Sports, een online entertainmentbedrijf (games en sportweddenschappen). ‘Nonante Minutes’ is een reeks wekelijkse podcasts van telkens anderhalf uur over het Belgische voetbalnieuws, met bekende spelers en gepresenteerd door streamingexperts. Dankzij de campagne kon de adverteerder, onder andere, zijn communicatiekanalen diversifiëren met content die zich onderscheidt van de traditionele marketing en een meer 'engaging' relatie met zijn klanten opbouwen, door middel van content die voor hen erg relevant en interessant is content.