RMB als sponsor
RMB is sterk aanwezig op de reclamemarkt. Via verschillende structurele sponsorings ondersteunen we een groot aantal verenigingen aan, vooral deze die het professionalisme en de ontwikkeling van de verschillende marktspelers willen stimuleren: van adverteerder tot regie, van mediabureau tot creatief bureau. Dit sluit aan bij de manier waarop we ons beroep uitoefenen.
RMB biedt ook actief steun aan initiatieven van zijn mediapartners, in het bijzonder deze die de levenskwaliteit van onze minderbedeelde medeburgers willen verbeteren.
AMMA Awards
RMB is sponsor van de categorie 'Best Media Strategy' van de 'Annual Master in Media Awards', georganiseerd door CommPass (ex GRP) in samenwerking met de UMA. De AMMA Awards bekronen de beste resultaten inzake media-expertise, met name op het gebied van onderzoek, mediaplanning en -strategie, vernieuwing en creatief mediagebruik.
Belgian Management & Marketing Association (BMMA)
RMB is sponsor van de BMMA, een vereniging die de professionalisering wil bevorderen van de management-, communicatie- en marketingsector via het organiseren van meetings, debatten en informatie-uitwisseling.
CommPass (ex GRP)
RMB is sponsor van CommPass, een vereniging waar mediaprofessionals elkaar kunnen ontmoeten en kennis uitwisselen over alle aspecten van het mediagebeuren. In de CommPass Media School kunnen leden ook hun kennis bijspijkeren in verschillende mediavakken.
Gekozen Product van het Jaar
RMB sponsort de prijs 'Gekozen Product van het Jaar'. Dit concept bestaat erin dat merken hun innovatieve producten laten beoordelen door de consument. De producten van deelnemende merken worden verkozen via een enquête uitgevoerd bij een representatieve steekproef van de Belgische bevolking.
Promethea
RMB is sponsor van Promethea, een vzw die het bedrijfsmecenaat wil ontwikkelen op het gebied van kunst, cultuur en patrimonium. Promethea organiseert elk jaar de Caïusprijs, bestemd voor bedrijven die een of meer acties op touw zetten om de culturele wereld te steunen.
CAP48
RMB steunt de actie van CAP48, georganiseerd in nauwe samenwerking met de RTBF. Het initiatief wil in onze samenleving de nodige aandacht en inzet creëren voor handicapgerelateerde problemen - of die nu van fysieke, mentale, zintuiglijke of sociale aard zijn. De solidariteitsdynamiek vertaalt zich in een geldinzameling om projecten van non-profitorganisaties te financieren.
Viva for Life
RMB steunt het project 'Viva for Life', een initiatief van de RTBF en radio Vivacité. De actie zamelt geld in voor jonge kinderen die onder de armoedegrens leven. RMB werkt elk jaar mee aan het project door eigen acties te organiseren en de reclamemarkt aan te zetten om hun voorbeeld te volgen.
The Shift
RMB is lid van het Belgische duurzaamheidsnetwerk The Shift. Deze unieke community, die zich inzet voor duurzame ontwikkeling, brengt bedrijven, verenigingen, universitaire instellingen en overheidsinstanties uit verschillende sectoren in België samen om actief te streven naar een duurzamere economie en samenleving.
United Brands Association (UBA)
UBA vormt een uniek platform om de belangen van Belgische adverteerders te behartigen en aan kennisuitwisseling te doen. Alle diensten en activiteiten van de UBA zijn erop gericht merken te helpen om met meer expertise, effectiever en efficiënter te communiceren. Sinds 1 januari 2021 kunnen naast Belgische adverteerders ook bedrijven met expertise in één van de 12 UBA-expertisedomeinen lid worden. Zo werd ook RMB als expertisepartner lid van de vereniging.
WBCom'
WBCom’ is een vereniging die spelers in de publieke en overheidscommunicatie de mogelijkheid biedt om ervaringen en gedachten uit te wisselen, maar ook kennis en knowhow te benutten. Ze stelt tools ter beschikking van haar leden, organiseert opleidingen en bevordert de erkenning van communicatieberoepen binnen de overheidsdiensten. RMB zetelt als partner in de jury van de WBCom’ Awards die campagnes van algemeen nut bekronen.
Partnerregies & technische partners
Om adverteerders en mediabureaus nog beter van dienst te zijn, sloot RMB overeenkomsten met enkele ander Belgische of internationale regies. Al onze partners zijn commerciële spelers die toonaangevend zijn in hun domein.
Binnen zijn regieactiviteiten sloot RMB ook overeenkomsten met Belgische of internationale technologiepartners die oplossingen of tools aanbieden voor het beheer en monetisatie van digitale reclame.
AZERION
RMB is de commerciële vertegenwoordiger voor de verkoop van videoruimte voor alle sites die worden beheerd door Sellbranch, de commerciële divisie van de AZERION-groep.
FranceTV Publicité
RMB sloot een partnerschap met de regie FranceTV Publicité van de mediagroep France Télévisions. Volgens deze overeenkomst zorgt RMB voor de commercialisering van de digitale ruimte (online video & display) op de websites van France Télévisions die bezocht worden door Belgische IP's.
Radio France
RMB sloot een overeenkomst met Radio France. Op basis van deze samenwerking is RMB commercieel vertegenwoordiger voor de verkoop van audioruimte op de Radio France-website die bezocht wordt door Belgische IP-adressen.
Ad Insertion Platform
RMB koos Ad Insertion Platform als technische oplossing om zijn Ad Replacement-campagnes (vervanging van lineaire tv-reclame door ad-served digitale reclame) in de live content uit te zenden.
EQUATIV
RMB koos Equativ (Smart AdServer tot in 2022) als technische oplossing voor het uitzenden van zijn online videocampagnes.
Proximus
RMB sloot een partnership met Proximus om de commercialisering van Addressable TV-campagnes mogelijk te maken dankzij de tv-boxen van de Proximus-gebruikers.
REALYTICS
RMB koos Realytics en zijn Adkymia-platform als technische oplossing voor de programmatic buying-mogelijkheid van tv-campagnes.
ROOT
RMB koos ROOT als technische partner gespecialiseerd in advertising management en monetization (data, display, video, audio).
TEADS
Teads, afkorting van 'Technology for Advertising', is een bedrijf gespecialiseerd in online video advertising. Het bedrijf speelt de rol van zowel regie als technologieprovider, voornamelijk met zijn native video format 'InRead'.
Triplelift
De data die RMB gebruikt voor zijn targetingaanbod worden opgeslagen en beheerd door het datamanagementplatform (DMP) 1plusX van Triplelift. Dit platform maakt user profiling en cookieless contextual targeting mogelijk: 100% van de profielen wordt omschreven en bij elke impressie kan relevante reclame worden getoond, zelfs voor Safarigebruikers of cookie-blockers.
IPM Advertising
RMB is partner van IPM Advertising voor de verkoop van videoruimte op LN24 (tv & digitaal), en van audioruimte (radio & digitaal) op LN RADIO en FUN Radio Belgique.
NRJ France
RMB sloot een overeenkomst met NRJ Group France (inclusief radio 'Rire & Chansons’). Op basis hiervan is RMB commercieel vertegenwoordiger voor de verkoop in België van de digitale audioruimte van twee livestreams, een podcastinventaris en ruim tien webradio's.
BeOp
RMB werkt samen met BeOp, een Frans bedrijf dat conversational formats biedt of display met hoge meerwaarde. Deze ‘consentless’ oplossing omvat twee belangrijke use cases voor de adverteerders van RMB: brand lift meting (notoriety, recognition, intention) en/of interaction/engagement met de webgebruikers.