Wie zijn wij?

RMB, bedenker van crossmediale oplossingen

RMB als sponsor

RMB is sterk aanwezig op de reclamemarkt. We moedigen een groot aantal verenigingen aan, vooral deze die het professionalisme en de ontwikkeling van de verschillende marktspelers willen stimuleren: van adverteerder tot regie, van mediabureau tot creatief bureau. Dit sluit aan bij de manier waarop we ons beroep uitoefenen.

We bieden ook actief steun aan initiatieven van onze mediapartners, in het bijzonder deze die de levenskwaliteit van onze minderbedeelde medeburgers willen verbeteren.

 

Amma Awards

RMB is sponsorvan de categorie “Best Media Strategy" van de 'Annual Master in Media Awards', georganiseerd door CommPass (ex GRP) in samenwerking met de UMA. De AMMA Awards bekronen de beste resultaten inzake media-expertise, met name op het gebied van onderzoek, mediaplanning en -strategie, vernieuwing en creatief mediagebruik.

Belgian Management & Marketing Association (BMMA)

RMB is sponsor van de BMMA, een vereniging die de professionalisering wil bevorderen van de management-, communicatie- en marketingsector via het organiseren van meetings, debatten en informatie-uitwisseling.

Gekozen Product van het Jaar

RMB sponsort de prijs 'Gekozen Product van het Jaar'. Dit concept bestaat erin dat merken hun innovatieve producten laten beoordelen door de consument. De producten van deelnemende merken worden verkozen via een enquête uitgevoerd bij een representatieve steekproef van de Belgische bevolking.

CommPass (ex GRP)

RMB is sponsor van CommPass, een vereniging waar mediaprofessionals elkaar kunnen ontmoeten en kennis uitwisselen over alle aspecten van het mediagebeuren. In de CommPass Media School kunnen leden ook hun kennis bijspijkeren in verschillende mediavakken.

Promethea

RMB is sponsor van Promethea, een vzw die het bedrijfsmecenaat wil ontwikkelen op het gebied van kunst, cultuur en patrimonium. Promethea organiseert elk jaar de Caïusprijs, bestemd voor bedrijven die een of meer acties op touw zetten om de culturele wereld te steunen.

CAP48

RMB steunt de actie van CAP48, georganiseerd in nauwe samenwerking met de RTBF. Het initiatief wil in onze samenleving de nodige aandacht en inzet creëren voor handicapgerelateerde problemen - of die nu van fysieke, mentale, zintuiglijke of sociale aard zijn. De solidariteitsdynamiek vertaalt zich in een geldinzameling om projecten van non-profitorganisaties te financieren.

Viva for Life

RMB steunt het project 'Viva for Life', een initiatief van de RTBF en radio Vivacité. De actie zamelt geld in voor jonge kinderen die onder de armoedegrens leven. RMB werkt elk jaar mee aan het project door eigen acties te organiseren en de reclamemarkt aan te zetten om hun voorbeeld te volgen.

Partnerregies

Om adverteerders en mediabureaus nog beter van dienst te zijn, sloot RMB overeenkomsten met enkele ander Belgische of internationale regies. Al onze partners zijn commerciële spelers die toonaangevend zijn in hun domein.

Binnen zijn regieactiviteiten sloot RMB ook overeenkomsten met Belgische of internationale technologiepartners die oplossingen of tools aanbieden voor het beheer en monetisatie van digitale reclame.

IPM ADVERTISING

RMB ging een partnership aan met de regie IPM Advertising, bekend voor de dagbladen en magazines die ze in portefeuille heeft. Op basis van dit akkoord is RMB commercieel vertegenwoordiger voor de verkoop van videoruimte op de websites van la DH, La Libre Belgique, Cinebel en Paris Match. Anderzijds commercialiseert IPM Advertising de display van digitale dragers van de RTBF voor rekening van RMB.

SELLBRANCH

RMB tekende een akkoord met de regie AdUX (ex Hi-Media), pionier in onlinereclame. Op basis van deze overeenkomst is RMB commercieel vertegenwoordiger voor de verkoop van videoruimte op alle websites in regie bij Sellbranch, de regie-unit van de groep AZERION (in 2019 Azerion Belgium geworden) die AdUX in 2018 overkocht.

SMART ADSERVER

RMB koos SmartAd als technische oplossing voor het uitzenden van zijn online videocampagnes.

ADSWIZZ

RMB koos Adswizz als technische oplossing voor de uitzending van zijn online audiocampagnes.

ROOT

RMB koos ROOT als technische partner gespecialiseerd in advertising management en monetization (data, display, video, audio).

1PLUSX

De data die RMB gebruikt voor zijn targetingaanbod worden opgeslagen en beheerd door het datamanagementplatform (DMP) 1plusX. Dit platform maakt user profiling en cookieless contextual targeting mogelijk: 100% van de profielen wordt omschreven en bij elke impressie kan relevante reclame worden getoond, zelfs voor Safarigebruikers of cookie-blockers.

TEADS

Teads, afkorting van 'Technology for Advertising', is een bedrijf gespecialiseerd in online video advertising.
Het bedrijf speelt de rol van zowel regie als technologieprovider, voornamelijk met zijn native video format 'InRead'.