Wie zijn wij?

RMB, bedenker van crossmediale oplossingen

RMB als sponsor

RMB is sterk aanwezig op de reclamemarkt. We moedigen een groot aantal verenigingen aan, vooral deze die het professionalisme en de ontwikkeling van de verschillende marktspelers willen stimuleren: van adverteerder tot regie, van mediabureau tot creatief bureau. Dit sluit aan bij de manier waarop we ons beroep uitoefenen.

We bieden ook actief steun aan initiatieven van onze mediapartners, in het bijzonder deze die de levenskwaliteit van onze minderbedeelde medeburgers willen verbeteren.

 

Amma Awards

RMB is sponsorvan de categorie “Best Media Strategy" van de 'Annual Master in Media Awards', georganiseerd door CommPass (ex GRP) in samenwerking met de UMA. De AMMA Awards bekronen de beste resultaten inzake media-expertise, met name op het gebied van onderzoek, mediaplanning en -strategie, vernieuwing en creatief mediagebruik.

Belgian Management & Marketing Association (BMMA)

RMB is sponsor van de BMMA, een vereniging die de professionalisering wil bevorderen van de management-, communicatie- en marketingsector via het organiseren van meetings, debatten en informatie-uitwisseling.

Best Brands Awards

RMB sponsort de Best Brand Awards, een initiatief dat nationale merken of merken die massaal in België investeren onderscheidt. De beste merken worden geselecteerd via een online onderzoek, uitgevoerd bij een representatief panel van Belgische consumenten.

Gekozen Product van het Jaar

RMB sponsort de prijs 'Gekozen Product van het Jaar'. Dit concept bestaat erin dat merken hun innovatieve producten laten beoordelen door de consument. De producten van deelnemende merken worden verkozen via een enquête uitgevoerd bij een representatieve steekproef van de Belgische bevolking.

CommPass (ex GRP)

RMB is sponsor van CommPass, een vereniging waar mediaprofessionals elkaar kunnen ontmoeten en kennis uitwisselen over alle aspecten van het mediagebeuren. In de CommPass Media School kunnen leden ook hun kennis bijspijkeren in verschillende mediavakken.

Promethea

RMB is sponsor van Promethea, een vzw die het bedrijfsmecenaat wil ontwikkelen op het gebied van kunst, cultuur en patrimonium. Promethea organiseert elk jaar de Caïusprijs, bestemd voor bedrijven die een of meer acties op touw zetten om de culturele wereld te steunen.

CAP48

RMB steunt de actie van CAP48, georganiseerd in nauwe samenwerking met de RTBF. Het initiatief wil in onze samenleving de nodige aandacht en inzet creëren voor handicapgerelateerde problemen - of die nu van fysieke, mentale, zintuiglijke of sociale aard zijn. De solidariteitsdynamiek vertaalt zich in een geldinzameling om projecten van non-profitorganisaties te financieren.

Viva for Life

RMB steunt het project 'Viva for Life', een initiatief van de RTBF en radio Vivacité. De actie zamelt geld in voor jonge kinderen die onder de armoedegrens leven. RMB werkt elk jaar mee aan het project door eigen acties te organiseren en de reclamemarkt aan te zetten om hun voorbeeld te volgen.

Partnerregies

Om adverteerders en mediabureaus nog beter van dienst te zijn, sloot RMB overeenkomsten met enkele ander Belgische of internationale regies. Al onze partners zijn commerciële spelers die toonaangevend zijn in hun domein.

Binnen zijn regieactiviteiten sloot RMB ook overeenkomsten met Belgische of internationale technologiepartners die oplossingen of tools aanbieden voor het beheer en monetisatie van digitale reclame.

PEBBLE MEDIA

RMB sloot een akkoord met de Belgische regie Pebble Media, gespecialiseerd in monitization van digitale media assets. Pebble Media verkoopt 'display advertising' op de websites van de audiovisuele zenders in regie bij RMB (behalve RTBF). De interne teams beheren de commercialisering van audio- & videoruimte op diezelfde radio- en tv-websites.

IPM ADVERTISING

RMB ging een partnership aan met de regie IPM Advertising, bekend voor de dagbladen en magazines die ze in portefeuille heeft. Op basis van dit akkoord is RMB commercieel vertegenwoordiger voor de verkoop van videoruimte op de websites van la DH, La Libre Belgique, Cinebel en Paris Match. Anderzijds commercialiseert IPM Advertising de display van digitale dragers van de RTBF voor rekening van RMB.

SELLBRANCH

RMB tekende een akkoord met de regie AdUX (ex Hi-Media), pionier in onlinereclame. Op basis van deze overeenkomst is RMB commercieel vertegenwoordiger voor de verkoop van videoruimte op alle websites in regie bij Sellbranch, de regie-unit van de groep AZERION (in 2019 Azerion Belgium geworden) die AdUX in 2018 overkocht.

ADHESE

RMB koos Adhese als technische oplossing voor het uitzenden van zijn online videocampagnes.

PASSPORT

RMB gebruikt Passport - een management, ad-serving en analytics tool - voor het uitzenden van zijn digitale audiocampagnes.

FREEWHEEL

Voor zijn programmatic selling van video koos RMB het SSP (Supply Side Platform) van FreeWheel.

FreeWheel, een bedrijf van de Comcast-groep (audiovisual, cinema, telecom…), is gespecialiseerd in het beheer en de monetisatie van videoadvertising.

ADSWIZZ

Voor zijn programmatic selling van audio koos RMB AudioMax, de SSP-tool (Supply Side Plateform) van AdsWizz.

AdsWizz levert advertising solutions voor digitale audio.

ROOT

RMB koos ROOT als technische partner gespecialiseerd in advertising management en monetization (data, display, video, audio).

ADOBE AUDIENCE MANAGER (AAM)

De data die RMB gebruikt voor zijn targetingaanbod worden opgeslagen en beheerd door het datamanagementplatform (DMP) Adobe Audience Manager. Adobe helpt de gebruikers te profileren en doelgroepsegmenten te creëren op basis van surfgedrag en geconsumeerde content, om zo reclamecontent te kunnen bieden die past bij de doelgroep.

TEADS

Teads, afkorting van 'Technology for Advertising', is een bedrijf gespecialiseerd in online video advertising.
Het bedrijf speelt de rol van zowel regie als technologieprovider, voornamelijk met zijn native video format 'InRead'.