RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

21.02.2025

Automatiseren met Open Garden

Ontdek hoe Open Garden adverteerders verbindt via reclame-interoperabiliteit

Automatiseren met Open Garden

Deze nieuwe aflevering van de Think Ahead-podcasts, een productie van RMB's MarCom-afdeling, geeft het woord aan Valérie Janssens. Onze Media, Data & Tech Director belicht hierin het Open Garden-concept, een open en geïnterconnecteerd technologisch model dat door RMB werd geïmplementeerd. Ontdek hoe deze nieuwe aanpak leidt tot een echte reclame-innovatie en welke voordelen deze Open Garden u - adverteerders en marktspelers - te bieden heeft.

 

 

Een open reclame-ecosysteem voor meer transparantie

  

Het concept van Open Garden in reclame verschilt grondig van het traditionele ‘Walled Gardens’-model dat grotendeels in handen is van techreuzen als Google, Facebook of Amazon. Deze operatoren leggen een gesloten ecosysteem op, waarin ze zelf de data en reclame-inventarissen streng controleren en zelden delen met de externe partners.

 

Wat het samenwerken met een reclameregie betreft daarentegen, biedt de Open Garden-approach voor adverteerders en mediabureaus de volgende voordelen: totale openheid en onbeperkte toegang tot een data environment, interconnectie en interoperabiliteit tussen elkaars platformen.

 

Als erkend promotor van reclame-innovatie besloot RMB te opteren voor de Open Garden-aanpak die zorgt voor een belangrijke ontwikkeling in het huidige reclamelandschap. Dit concept draagt samenwerking, transparantie en flexibiliteit hoog in het vaandel. Met RMB kunt u gebruikmaken van een technologische oplossing die is afgestemd op uw behoeften en toegankelijk is via uw eigen tools, zonder beperkt te worden door exclusieve systemen!

 

 

Automatisering om nog verder te gaan

 

Bij RMB biedt Open Garden meer dan een open model, want ook automatisering speelt een belangrijke rol. Het is de bedoeling om de manier waarop klanten omgaan met onze reclame-inventarissen te veranderen. Dit doen we door in te spelen op hun groeiende vraag naar meer gebruiksgemak en flexibiliteit en hen bovendien een 360°-overzicht van hun campagnes te bieden.

 

Met dit doel voor ogen is onze regie nu druk bezig met de ontwikkeling van een nieuwe tool: OMS of ‘Offering & Ordering Management System’. Hiermee kunnen we de vraag van adverteerders sneller aan onze reclame-inventarissen koppelen. Ook het boeken van ruimte wordt er fors eenvoudiger op, mét behoud van een essentieel menselijk contact. Zo kunt u kostbare tijd besparen om met ons uw strategieën te bespreken!

 

 

Quote

 

"Automatisering maakt tijd vrij voor taken met een hoge toegevoegde waarde, zoals strategie en creativiteit. Met ons open ecosysteem kunnen de adverteerders doeltreffender werken".

Valérie Janssens, Media, Data & Tech Director