RMB & Azerion versterken
RMB versterkt videopartnership met Azerion
RMB dat een exclusieve overeenkomst sloot met Azerion, neemt vanaf 1 juni het bekende videoplatform Dailymotion in zijn portefeuille op. Door deze samenwerking kunnen beide bedrijven hun digitale positionering versterken, en dit dankzij de 3,9 miljoen actieve maandelijkse platformgebruikers per maand.
Door de regie van het videodeelplatform van Vivendi in handen te nemen, verstevigt Azerion zijn samenwerking met RMB dat voortaan de inventaris van Dailymotion zal commercialiseren. Het is een nieuwe stap in een sterk partnership dat prat kan gaan op vijf jaar gezamenlijke digitale expertise.
Om de gebruikerservaring te optimaliseren en een premium context te bieden, heeft Dailymotion sinds 2015 zijn 'contentbronnen'-strategie aangepast, door overeenkomsten te sluiten met verschillende aanbieders zoals Universal Music, CNN, MBC, Vice, enz.
In België kunnen we rekenen op websites met een sterke lokale verankering (DH, Marie Claire, La Libre, Sud Info, Première, Le Monde, Toute la télé, Cosmopolitan, …) om bij te dragen tot de maandelijkse inventaris van 44,5 miljoen.
Vanaf 1 juni 2021 neemt RMB het in-stream format (pre- & mid-roll) dat beschikbaar is op het platform van Vivendi in zijn portefeuille op. Deze nieuwe inventaris vergroot het RON RMB Video-aanbod. En het bereik vermeerdert met de 3,9 miljoen maandelijkse gebruikers van Dailymotion.
De mediabureaus en adverteerders kunnen deze reclameruimte rechtstreeks of in programmatic inkopen.
Yves Gérard, CEO van RMB, is blij met deze nieuwe exclusieve samenwerking die iedereen ten goede komt. "Onze samenwerking met Sellbranch/Azerion toont al een aantal jaren aan hoe belangrijk het is om relevante video-aanbiedingen te groeperen, én ze draagt bij tot het succes van onze twee bedrijven.
De opname van de Dailymotion-inventarissen in onze digitale-videoportefeuille versterkt niet enkel de positie van RMB in zijn OLV-aanbod, maar consolideert ook de samenhang van een premium digitaal aanbod. Bovendien bevorderen we zo de diversificatie van ons publiek en dus de uitbreiding van de doelgroepen voor onze klanten. Ik bedank onze partner Sellbranch voor het vertrouwen dat ze ons geven door ons Dailymotion op onze markt te laten vertegenwoordigen."
Voor vragen of meer info kunt u terecht bij:
- Yves Gérard, CEO bij RMB: y.gerard@rmb.be - Gregory Vandenschrick, Sales Director bij RMB: g.vandenschrick@rmb.be