Hoe een merkervaring creëren met field marketing?

donkerharige vrouw die met beide handen het ok-teken maakt
vragende vrouw legt haar vinger voor haar mond en kijkt naar rechts

Field marketing, wat is dat?

Field marketing is een reclamestrategie die erin bestaat uw publiek rechtstreeks te betrekken bij fysieke, gepersonaliseerde interacties die plaatsvinden op specifieke locaties tijdens een evenement, animatie of activiteit. Zo maken uw klanten deel uit van een levendige ervaring dankzij een field campagne!

 Er zijn twee manieren om field marketing te benaderen. U kunt zich enerzijds associëren met een bestaand evenement dat in goede banen geleid wordt door een mediamerk (een tv-zender, een radiokanaal, een bioscoop, enzovoort) of met specifieke content (een programma, een film, enzovoort). Anderzijds kunt u een evenement op maat creëren dat volledig ontworpen wordt rond het universum en de waarden van uw merk.

Waarom is field marketing belangrijk?

Field marketing has a powerful, direct impact on product sales and service choices. It creates a real, meaningful connection between your brand and your target audience by offering hands-on, engaging experiences. The goal? To elevate brand awareness, increase audience engagement, build customer loyalty, and strengthen your brand image. Event activations and on-site marketing come with a host of key benefits: 

  • Impactful immersionBy meeting your customers on the ground and inviting them to interact with your product, you create memorable experiences for your consumers.
  • Real-time feedback.In-person interactions provide valuable insights into customer reactions, helping refine your product positioning.
  • Digital amplification.Physical brand experiences are often shared on social media through photos and videos, extending your campaign’s reach.

One of the most successful field marketing campaigns includes P&V Assurances, which gains significant visibility during the Beau Vélo de RAVeL, a summer cycling event organized by RTBF, attracting families and biking enthusiasts across Wallonia. 

Wat omvat field marketing?

Field marketing bestaat in vele vormen. RMB is als regie gespecialiseerd in field marketing en wat uw project ook is, onze jarenlange praktijkervaring garandeert u een perfect beheer van uw fieldmarketingcampagnes. De meest voorkomende fieldmarketingoplossingen zijn:

  • Animaties en evenementen. U kunt deelnemen aan bestaande evenementen of uw eigen evenement organiseren, zodat uw merk een centraal onderdeel wordt van de aan het publiek aangeboden ervaring (beurzen, pop-up stores, roadshows, festivals, enzovoort).
  • Presentaties en premières. U wordt geïntegreerd in de première van een programma of film, de uitzending van een live podcast of een andere interactieve ervaring gekoppeld aan mediacontent (zoals een escape game op basis van een serie).
  • Street marketing. U organiseert een activiteit in een openbare ruimte, op een plek die toegankelijk is voor iedereen. Enkele voorbeelden van streetmarketingoplossingen: sampling, interactieve stands en minishows die de aandacht trekken (flash mobs, muurschilderingen op groot formaat, enzovoort).
  • User experience. U spreekt mensen rechtstreeks aan en laat ze uw merkbelofte ervaren door middel van een boeiende activiteit, zoals een immersieve test of interactie met een vertegenwoordiger van uw product of dienst.

Zo creëerde het merk Borotalco tijdens de NRJ Music Tour, een muzikale tournee georganiseerd door NRJ, bijvoorbeeld een streetmarketingstrategie met verschillende toepassingsvormen. De slimme combinatie van verschillende acties en aanwezigheidsvormen op het terrein droegen in geruime mate bij tot het succes van de actie.

Contact een expert
Contact

Aanverwante content

Success Stories
gelukkige man die naar zijn telefoon lacht