Spreek slecht- of niet-geïnformeerde jongeren aan en maak uw merk bekend bij deze doelgroep!
Field marketing is een reclamestrategie die erin bestaat uw publiek rechtstreeks te betrekken bij fysieke, gepersonaliseerde interacties die plaatsvinden op specifieke locaties tijdens een evenement, animatie of activiteit. Zo maken uw klanten deel uit van een levendige ervaring dankzij een field campagne!
Er zijn twee manieren om field marketing te benaderen. U kunt zich enerzijds associëren met een bestaand evenement dat in goede banen geleid wordt door een mediamerk (een tv-zender, een radiokanaal, een bioscoop, enzovoort) of met specifieke content (een programma, een film, enzovoort). Anderzijds kunt u een evenement op maat creëren dat volledig ontworpen wordt rond het universum en de waarden van uw merk.
Field marketing has a powerful, direct impact on product sales and service choices. It creates a real, meaningful connection between your brand and your target audience by offering hands-on, engaging experiences. The goal? To elevate brand awareness, increase audience engagement, build customer loyalty, and strengthen your brand image. Event activations and on-site marketing come with a host of key benefits:
One of the most successful field marketing campaigns includes P&V Assurances, which gains significant visibility during the Beau Vélo de RAVeL, a summer cycling event organized by RTBF, attracting families and biking enthusiasts across Wallonia.
Field marketing bestaat in vele vormen. RMB is als regie gespecialiseerd in field marketing en wat uw project ook is, onze jarenlange praktijkervaring garandeert u een perfect beheer van uw fieldmarketingcampagnes. De meest voorkomende fieldmarketingoplossingen zijn:
Zo creëerde het merk Borotalco tijdens de NRJ Music Tour, een muzikale tournee georganiseerd door NRJ, bijvoorbeeld een streetmarketingstrategie met verschillende toepassingsvormen. De slimme combinatie van verschillende acties en aanwezigheidsvormen op het terrein droegen in geruime mate bij tot het succes van de actie.
De kostprijs van field marketing verschilt sterkt naargelang de aard en de omvang van de georganiseerde animaties. De voornaamste factoren met impact op de budgetten zijn:
Type actie of ervaring/beleving. Een eenvoudige street marketingactie kost minder dan de organisatie van een complex interactief event.
Omvang en duur van de actie. Een campagne van een geografisch gelokaliseerde campagne is betaalbaarder dan een nationale roadshow van meerdere weken.
Logistiek en productie. De kostprijs van een fieldmarketingoplossing varieert ook naargelang een eventuele specifieke locatie (bv. een pop-up store in een winkelcentrum), het vereiste materiaal en de installatie (bv. stands, decors, uitrusting, enzovoort), de inzet van een fieldteam met hostesses, animatoren, technici, …
Wilt u aansluiten bij een event dat georganiseerd wordt door een van onze mediamerken? Of liever een eigen activiteit op touw zetten? Onze teams helpen u graag om het budget waarover u beschikt optimaal in te zetten.
Spreek slecht- of niet-geïnformeerde jongeren aan en maak uw merk bekend bij deze doelgroep!
Breng uw merk in herinnering bij uw doelgroep en benadruk energiek de positionering ervan