Spreek slecht- of niet-geïnformeerde jongeren aan en maak uw merk bekend bij deze doelgroep!
Influencer marketing is een strategie die berust op de samenwerking tussen uw merk en referentiepersonen met een significant bereik op de sociale netwerken of online platformen. Laat de promotie van uw product of dienst verzorgen door deze influencers die een grote geloofwaardigheid genieten bij hun community!
Influencer marketing omvat celebrity marketing die zich onderscheidt via een specifieke samenwerkingsvorm. Uw merk wordt in dat geval gepromoot door personen die bekend zijn bij het grote publiek (acteurs, zangers, sporters, …). Celebrity marketing versterkt uw imago door het te koppelen aan dat van deze bekende figuren.
Influencer marketing is een strategie die vandaag gebruikt wordt door zowel grote als kleine merken uit alle sectoren. Wilt u een specifieke doelgroep bereiken? Dan zal een influencerstrategie u helpen om uw doel te bereiken en tegelijk een hoge betrokkenheid te creëren dankzij de vertrouwensrelatie tussen uw klanten en de influencers en/of content creators met wie u samenwerkt. Dit zijn de voordelen van influencercampagnes:
Celebrity marketing berust op de aanzienlijke bekendheid en het prestigieuze imago van bekende figuren om een groot publiek te bereiken en te inspireren; de aanpak is echter gereserveerder dan die van influencers of content creators. De troeven van celebrity marketing zijn onder andere:
Laat u bij uw keuze leiden door de waaier aan oplossingen en samenwerkingen die het influencer angency biedt. RMB is een reclameregie gespecialiseerd in influencer marketing, met ruime ervaring in zowel samenwerkingen met influencers/content creators als in celebrity marketing. Dankzij ons content agency Slice beschikt u over beide opties:
De kostprijs van een influencercampagne varieert naargelang de gekozen optie: samenwerkingen met content creators of micro-influencers zijn over het algemeen goedkoper dan samenwerkingen met beroemdheden. Zelfs voor kleine of middelgrote ondernemingen is deze vorm van influencer marketing betaalbaar!
De kosten zijn ook afhankelijk van de geactiveerde media. Samenwerkingen kunnen worden aangepast aan relatief betaalbare sociale mediaformats: Instagram stories, YouTube-video’s, TikTok-challenges, blogposts, enzovoort. Naast sociale netwerken kunnen beroemdheden ook deelnemen aan campagnes die worden uitgezonden via de traditionele media (televisie, radio, affichage, …). Deze uitbreiding van de sociale media versterkt de zichtbaarheid van uw merk, maar er komt ook een groter budget aan te pas.
Tot slot biedt Slice, het content agency dat verbonden is aan RMB, u een service op maat, van de creatie van het concept tot de analyse en opvolging van uw campagne. De oplossing is aangepast aan uw budget!
Het grote voordeel van sociale media en online platformen is dat ze zijn van tools voor de nauwkeurige meting van de campagneresultaten (impressies, clicks, engagement rate, conversie, enzovoort). Deze oplossingen voor het tracken en monitoren van de KPI (Key Performance Indicator) spelen een cruciale rol bij de beoordeling van de effectiviteit van influencer- en celebritymarketingcampagnes. Ze maken de volgende dingen mogelijk:
Spreek slecht- of niet-geïnformeerde jongeren aan en maak uw merk bekend bij deze doelgroep!
Bied uw klanten relevante content en een betere consumentenervaring aan!
Kondig de release van uw nieuw product aan en definieer duidelijk de plaats ervan op de markt