Kondig de release van uw nieuw product aan en definieer duidelijk de plaats ervan op de markt
Wilt u de impact van uw reclamecampagne zo groot mogelijk maken? Hanteer dan een crossmediale strategie en benut de sterke punten van meerdere kanalen om uw doelgroep effectiever te bereiken en uw zichtbaarheid te vergroten. Video, audio, display of bioscoop… met RMB kunt u de oplossingen onbeperkt combineren.
In reclame hangt de mediakeuze zowel af van de fase waarin uw doelgroep zich in zijn customer journey (marketing funnel) bevindt, als van de daaruit voortvloeiende communicatiedoelstellingen.
Bekendheid: uw doel is uw merk, product of dienst bij zoveel mogelijk mensen bekend te maken.
Interesse: uw doel is interesse te wekken in uw merk of product. In deze fase beginnen uw potentiële klanten inlichtingen in te winnen over wat u aanbiedt.
Overweging: u wilt uw leads ertoe brengen om ernstig te overwegen uw product of dienst te kopen.
Conversie/aankoop: uw doel is uw doelgroep aan te moedigen tot actie over te gaan en uw leads om te zetten in betalende klanten.
Loyaliteit: in deze fase moet u uw bestaande klanten binden, zodat ze blijven kopen en 'ambassadeurs' voor uw merk worden.
Aanbeveling: in deze laatste fase moedigt u uw trouwe klanten aan om uw merk aan anderen aan te bevelen.
De keuze van de reclamemedia gebeurt op basis van het gewenste doel, van uw doelgroep en uw beschikbare middelen. Video, audio, display of bioscoop, elk medium heeft specifieke troeven die beter inspelen op de ene of de andere communicatiedoelstelling.
Wel is het zo dat - aangezien elk medium diverse formules aanbiedt - alle media kunnen tegemoetkomen aan alle doelstellingen. En ze kunnen ook allemaal de doeltreffendheid van uw campagnes op andere kanalen versterken.
Zijn uw doelstellingen bepaald? Of u nu een lokale, regionale of nationale adverteerder, een kmo of grote onderneming bent, eens uw doelstellingen vastgelegd zijn, kunt u transversaal beginnen te denken.
Gebruik op een gecoördineerde manier verschillende mediakanalen om de impact van uw campagne te vergroten.
Meerdere touchpoints: verspreid uw boodschap via verschillende media en vergroot uw kansen om een breed scala aan consumenten te bereiken.
Complementaire kanalen: elk medium heeft zijn troeven. Maak gebruik van deze specifieke kenmerken via crossmedia zodat uw boodschap beter onthouden wordt en de totale effectiviteit van uw campagne wordt versterkt.
Interactie en betrokkenheid: met crossmedia kunt u de interactie tussen de verschillende kanalen bevorderen. Een reclameboodschap op tv bijvoorbeeld kan kijkers aanmoedigen om een website te bezoeken of deel te nemen aan een radiowedstrijd. Bereik uw klanten op verschillende fronten en creëer zo een overtuigende user journey.
Innovatie en creativiteit: met verschillende media kunt u makkelijker originele en innovatieve reclamecampagnes uitrollen, die inspelen op de troeven van elk medium.
Kostenoptimalisatie: organiseer geïntegreerde crossmediale campagnes met RMB en profiteer van voordelige packages die verschillende media bevatten tegen voordelige reclametarieven.
Bent u geïnteresseerd in een gemengde actie met media buiten het RMB-aanbod (affichage, pers, postmailing, sociale media, enzovoort)? Samenwerking vinden we zeer belangrijk. Dankzij onze verschillende partnerschappen kunt u dan ook rekenen op ondersteuning die verder reikt dan die voor de media in RMB-regie en kunt u profiteren van de best mogelijke crossmediale synergie.
Kondig de release van uw nieuw product aan en definieer duidelijk de plaats ervan op de markt