Bied uw klanten relevante content en een betere consumentenervaring aan!
DELA – Een mediapartner voor een doeltreffende imagocampagne
Wilt u positief communiceren over een gevoelig onderwerp? Eén van de sleutels tot het opbouwen van een constructieve band met uw klanten is: het onderwerp op een indirecte manier benaderen, door een nieuw thema aan te snijden, dat kan gelinkt worden aan uw merk.
Om dit nieuwe soort merkdiscours extra weerklank te geven, is het bovendien verstandig om verschillende media in te schakelen. Met RMB kunt u de grenzen, die creativiteit afremmen, verleggen en nieuwe mogelijkheden openen door de horizon van de mediamerken in regie te verbreden.
Laat u inspireren door de DELA-campagne, die resulteerde uit de nauwe samenwerking tussen RMB en Roularta (partnerregie gespecialiseerd in pers). Om de warme merkbeleving te versterken, focust de campagne op het doorgeven van familieherinneringen.
Dekking radiocampagne
Deelname aan de wedstrijd
Views op de VivaCité-website
DELA, de uitvaarspecialist, wil laten blijken dat het een empathisch en zorgzaam merk is, dat op een positieve manier kan communiceren over het gevoelige onderwerp 'levenseinde'.
Voor zijn nieuwste campagne wilde de adverteerder zijn aanpak, die qua stijl tot nu toe vrij conventioneel was, veranderen en de banden met zijn publiek versterken door in te zetten op het creëren van familieherinneringen. De focus moest liggen op de continuïteit van het leven: door nu verbondenheid te creëren met elkaar en tussen generaties, worden mooie herinneringen voor later gemaakt.
Om DELA's doelstellingen te bereiken, rolde RMB een strategie op maat uit, door het medium pers nauw te laten aansluiten op het medium radio. Als thema voor de campagne werd 'familierecepten' gekozen. Dit thema brengt mensen samen, is populair in de media, maakt het mogelijk om duidelijke en makkelijke verbanden te leggen tussen de diverse - uitgezonden of gepucliceerde - content.
Een mix van storytelling en nieuwe content
De DELA-campagne was opgebouwd rond twee 'gunstige momenten'. Eerst kwam het medium radio (met digitale aanvulling) aan bod en daarna het medium pers, om een sterke emotionele band te creëren met de doelgroep van de adverteerder en hen een vlotte en impactvolle ervaring te bieden.
Twee opeenvolgende en complementaire fasen
1) Radio en digitaal: oproep voor recepten en familieverhalen (september 2022)
2) Tijdschrift: receptenboekje 'Célébrons la vie' (Laten we het leven vieren) (november 2022)
De DELA-campagne illustreert de effectiviteit van een creatieve multimedia-aanpak, waarbij radio en pers op slimme wijze worden gecombineerd, om een onderwerp aan te snijden dat vaak als delicaat wordt beschouwd. De behaalde resultaten getuigen van een goed doordachte strategie.
Grote interesse
Bied uw klanten relevante content en een betere consumentenervaring aan!
Bouw een relatie op met uw klanten en bind ze met speciaal voor hen gemaakte content