Napoleon Sports – RMB creëert betrokkenheid via podcasts

Bouw een relatie op met uw klanten en bind ze met speciaal voor hen gemaakte content.

podcast microfoon
podcast informatieve communicatie betrokkenheid verhogen

Napoleon Sports – RMB creëert betrokkenheid via podcasts

Wilt u bekender worden bij uw doelgroep en er een betrokken band mee smeden? Podcasts zijn een immersieve en boeiende manier om uw doelgroepen te bereiken, en hen bovendien informatie te bieden die hen uitermate interesseert.   

Een innovatief uitzendformat combineren met een verbindend thema kan het verschil maken in uw communicatiestrategie.  

Laat u inspireren door de podcastreeks ‘Nonante Minutes’, geproduceerd voor Napoleon Sports & Casino. Met deze reeks slaagde de adverteerder erin om op een originele manier de aandacht van voetbalfans te trekken én zijn merkimago te versterken.  

577.537

video views op YouTube

1.901

luistersessies op Spotify & Deezer

523.607

impressies op Facebook & Instagram

Communicatie die fans verenigt

Napoleon Sports & Casino wil bij de sportfans in het algemeen en de voetbalfans in het bijzonder bekender worden door boeiende content aan te bieden, die strookt met wat de doelgroep verlangt. 

 

De uitdaging? Content aanbieden die zowel entertainend als informatief en uitnodigend is om een publiek van fans te bereiken. 

  • Adverteerder: Napoleon Sports & Casino
  • Doelgroepvoetbalfans en sportliefhebbers
  • Doelstellingmeer bekendheid creëren en de sportgemeenschap binden
  • Periodeapril - juni 2023
  • Format: wekelijkse podcastsaudio en vide
  • Belangrijkste mediadigitale platformen en sociale media

Strategie

RMB en zijn creatieve cel ontwikkelen en realiseren voor Napoleon Sports & Casino een reeks podcasts van telkens anderhalf uur, over de Belgische voetbalactualiteit. Deze podcastreeks, 'Nonante Minutes' genoemd, valt op door de directe tone of voice en gepersonaliseerde aanpak. 



Hoofdpunten van het concept: 

  • Een native format, afgestemd op de consumptiegewoonten van de sportliefhebbers.
  • Sterke, unieke, goed gepresenteerde content, die zich onderscheidt van die van klassieke tv-programma's.
  • Tophostsbekende figuren in de social media- en streamingkringen. Nesrine Jebalisportjournalist en social media creator - is moderator van de podcasts. Lemed (Meidhi) - streameryoutuber en gamer op Twitch - voegt er een flinke dosis humor aan toe.
  • Bekende gastenvoetballers eerste divisie en andere Belgische topsporters delen hun visie en ervaring.
  • Een open, gemeende tone of voice om de band met de jongere generatie te versterken.

 

Mediaplan

Het RMB-team ontwikkelde een op maat gemaakte uitzendingsstrategie, waarbij het publiek van de streamingplatformen en dat van de sociale media werd benut om het bereik van het project te maximaliseren. ‘Nonante Minutes’ is veel meer dan een gewone podcastreeks; het is een wekelijks programma dat de echte liefhebbers verenigt. 


Cross-platform uitzending: 

  • zeven podcasts geproduceerd in een video- en audioversie;
  • wekelijkse uitzending op een speciale website, YouTube, Spotify en Deezer;
  • een ‘Nonante Minutes’-pagina op Facebook en een specifiek Instagram-account om de podcasts op de sociale media te promoten en te laten ontdekken;
  • digitale promotie via de sociale media van de hosts en partners.

Resultaten

Het ‘Nonante Minutes’-project toont aan dat het mogelijk is om nieuwe mediamogelijkheden te verkennen, die verder reiken dan de traditionele kanalen. Deze dynamische podcast combineert originaliteit en relevantie door bekende sporters te verbinden met deskundige hosts. Op die manier slaagt de adverteerder erin de aandacht van zijn doelgroep te trekken.  

 Goed presterende campagne:  

  • uitzonderlijke bereikcijfersde 'Nonante Minutes'-campagne scheerde hoge toppen op alle digitale platformen;
  • goed onthaalde nieuwigheidhet succes is des te opmerkelijker omdat de naam 'Nonante Minutes' onbekend was bij de doelgroep;
  • optimaal budgetbeheerde mediaperformances werden volledig binnen het budget behaald, dankzij een doeltreffend kostenbeheer. 

 

Neem contact op met onze expert
Contact
Julie Degroof

Klantendienst

Gerelateerde content

meer zien