Kondig de release van uw nieuw product aan en definieer duidelijk de plaats ervan op de markt
Trigger uw publiek en maak het nieuwsgierig om de lancering van uw product te boosten
Of het nu gaat om consumptiegoederen, diensten of audiovisuele programma's, een productlancering zonder reclame is als vuurwerk zonder vonken: de kans bestaat dat het onopgemerkt blijft! Reclame is essentieel om de aandacht van het publiek te trekken. En in de aanloop naar een productlancering is een teaser de beste manier om de nieuwsgierigheid van het publiek te wekken en enthousiasme te creëren voor uw nieuwe product.
Digital content creation en een social-mediastrategie helpen u om een doeltreffende teasercampagne uit te rollen.
Laat u inspireren door de lanceringscampagne van de serie ‘Bref’ op Disney+. Om de grote comeback van de videoreeks aan te kondigen, ontwikkelde het content agency Slice - dat verbonden is aan RMB - een impactvolle campagne waarbij gebruik werd gemaakt van de kracht van sociale media en teaser marketing. Innovatieve digital content creation, uitnodigende influencing tools, en een zeer nauwkeurige uitvoering zorgden ervoor dat dit evenement maximale zichtbaarheid kreeg.
Aantal bereikte individuen (schatting)
Aantal views (reels & stories)
Likes, comments & shares (engagement)
De videoserie ‘Bref’ bekijkt het dagelijkse leven van jongvolwassenen op een humoristische, ritmische, extreem eigentijdse en dikwijls onconventionele manier. Om de release van seizoen 2 op Valentijnsdag te promoten, wil Disney+ een voelbare suspense creëren en de betrokkenheid van zowel bestaande als nieuwe fans aanwakkeren.
De uitdaging bestaat erin om maximale zichtbaarheid te creëren rond de lancering en ook de band tussen de videoserie en de fan community te versterken. Een community die is samengesteld uit geconnecteerde individuen, verdeeld over verschillende leeftijdsgroepen.
Om de impact van de teaser zo groot mogelijk te maken, ontwikkelde Slice een driefasen- campagne op Instagram. Hiervoor werkte het agency samen met zes content creators die gespecialiseerd zijn in grappige verhalen en digital storytelling. De content creators werden zorgvuldig uitgekozen om alle segmenten van de doelgroep te kunnen aanspreken. Elke content creator bedacht zijn eigen script, dat vervolgens door de maker van de serie zelf werd goedgekeurd, om erop toe te zien dat de tone of voice en stijl van de serie behouden bleef.
Drie fasen:
Om de lanceringsaankondigingen van de ‘Bref’-serie optimale zichtbaarheid te geven, zette Slice in op de sterke punten van Instagram: een platform toegespitst op afbeeldingen en video’s (ideaal om de aandacht te trekken), een netwerk waar creators en followers flink met elkaar communiceren, en interactieve formats (stories, reels, lives) die uitwisseling en verspreiding (viraliteit) in de hand werken.
Een social-mediacampagne om buzz te creëren:
De lanceringscampagne voor de ‘Bref’-serie toont hoe een social-mediastrategie relevant en effectief kan zijn voor het promoten van nieuwe producten. Bovendien genereert een meerfasige teasercampagne, met goed gekozen content creators en impactvolle short formats, een enorme zichtbaarheid.
Een schoolvoorbeeld van een geslaagde lancering:
Kondig de release van uw nieuw product aan en definieer duidelijk de plaats ervan op de markt