Gaming als nieuw medium
Videogames en e-sport bieden u nieuwe perspectieven
Gaming is booming
Wereldwijd en ook bij ons boeken videogames en e-sport razendsnel vooruitgang. Videogames worden vandaag bovendien niet enkel door gamers geconsumeerd, ze zijn ook een zeer populaire vrijetijdsbesteding voor talloze 'watchers' geworden. Deze doelgroepuitbreiding opent voor marketing en reclame nieuwe mogelijkheden.
Vraagt u zich af of dit nieuwe medium iets voor u is? RMB en Sparkers, leider in het segment van data-analyse voor de gamingmarkt, gingen onlangs een strategisch partnerschap aan, om cijfers en metingen te delen met adverteerders en zo de reikwijdte van dit nieuwe communicatiekanaal, in de wereld en in België, te vatten.
Aantal gamers in België (2023)
Gemiddelde leeftijd van gamers in België
Aantal Belgen die dagelijks naar live game streams kijken
Andere belangrijke resultaten
- 37% van de Belgische gamers is ouder dan 35 jaar.
- Bijna 1 op de 2 gamers is een vrouw. Het aandeel vrouwen is de afgelopen 15 jaar blijven toenemen.
- De livestream-'watchers' hebben een jonger profiel dan de gamers.
- In 2023 waren de drie door Belgen meest bekeken livestream-games: League of Legends, GTA V en Fortnite.
Graag gedetailleerde cijfers? Vraag onze gaming-barometer
Neem contact met ons op!
Wilt u gaming gebruiken als communicatiemedium? Graag meer info over de commerciële oplossingen die RMB aanbiedt?