Gaming als nieuw medium

Videogames en e-sport bieden u nieuwe perspectieven

hand die een videogamecontroller vasthoudt

Gaming is booming

Wereldwijd en ook bij ons boeken videogames en e-sport razendsnel vooruitgang. Videogames worden vandaag bovendien niet enkel door gamers geconsumeerd, ze zijn ook een zeer populaire vrijetijdsbesteding voor talloze 'watchers' geworden. Deze doelgroepuitbreiding opent voor marketing en reclame nieuwe mogelijkheden. 

Vraagt u zich af of dit nieuwe medium iets voor u is? RMB en Sparkers, leider in het segment van data-analyse voor de gamingmarkt, gingen onlangs een strategisch partnerschap aan, om cijfers en metingen te delen met adverteerders en zo de reikwijdte van dit nieuwe communicatiekanaal, in de wereld en in België, te vatten. 

Gaming als nieuw medium
4.5 miljoen

Aantal gamers in België (2023) 

31 jaar

Gemiddelde leeftijd van gamers in België

140.000

Aantal Belgen die dagelijks naar live game streams kijken

Gaming als nieuw medium

Andere belangrijke resultaten

  • 37% van de Belgische gamers is ouder dan 35 jaar.
  • Bijna 1 op de 2 gamers is een vrouw. Het aandeel vrouwen is de afgelopen 15 jaar blijven toenemen. 
  • De livestream-'watchers' hebben een jonger profiel dan de gamers.
  • In 2023 waren de drie door Belgen meest bekeken livestream-games: League of Legends, GTA V en Fortnite.

Graag gedetailleerde cijfers? Vraag onze gaming-barometer

Neem contact met ons op!

Wilt u gaming gebruiken als communicatiemedium? Graag meer info over de commerciële oplossingen die RMB aanbiedt?   

Neem contact op met onze expert
Contact
Julie Degroof

Klantendienst