Maximale zichtbaarheid creëren
Met het EK voetbal bereikt u miljoenen kijkers!
Buitengewoon uitstalraam
Het EK voetbal is een van de internationale sportevenementen die zowel op televisie als op internet de meeste kijkers lokken. Daarom is dit toernooi een buitengewone kans voor adverteerders die maximale zichtbaarheid zoeken.
Wilt u een sterke connectie creëren tussen uw merk en het betrokken EK-publiek? De volgende editie vindt plaats in 2028 in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.
Ontdek in afwachting alvast de cijfers van het UEFA EK voetbal 2024. La Une en Tipik op televisie en Auvio digitaal zonden alle 51 wedstrijden van het toernooi uit. 3.289.000 kijkers in het zuiden van het land betekent dat ruim 7 Franstaligen op de 10 minstens één wedstrijd van het toernooi volgden. Dat de Rode-Duivelswedstrijden het meest bekeken werden, is geen verrassing. En het aantal views op Auvio schoot de hoogte in!
Totale dekking TV (reach 10 min 4+)
Gemiddeld marktaandeel van de wedstrijden (4+)
Totaal aantal views op Auvio
Andere belangrijke resultaten
- Gemiddeld 420.000 kijkers per wedstrijd, i.e. een rating van 9,4% (live+vosdal).
- Het gemiddelde marktaandeel stijgt aanzienlijk bij een mannelijke doelgroep: 53% bij Mannen 18-54 (live)
- De 'zwart, geel, rood'-wedstrijden wekken nationaal enthousiasme.
- Gemiddeld marktaandeel van 85% (VVA 18-54 live) voor de vier Rode-Duivelswedstrijden. Het gemiddelde marktaandeel bedraagt 82% bij Mannen 18-54 jaar.
- Beste tv-bereik voor de wedstrijd 'Frankrijk – België' met 1.466.630 kijkers, i.e. een reach van 33% (reach 10 min).
- Ook Auvio scoort het hoogst voor de wedstrijd 'Frankrijk – België' met 457.381 views.
- Met een geconsolideerd marktaandeel van 36% bij de 15-54-jarigen (live; 08u-24u) over de hele competitieperiode, stijgt het gewicht van de beide RTBF-zenders (La Une & Tipik) met +52% versus de overeenkomstige periode in 2023 (14/06 – 14/07).
- De 254 reclameblokken rond de EK 2024-wedstrijden genereerden samen in totaal 1.654 GRP bij de VVA 18-54 jaar.
- Qua leeftijd zijn de profielen van de kijkers van de RTBF-zenders en van de Auvio-bezoekers perfect complementair. Het publiek van de wedstrijden op tv bestaat voor 30% uit individuen van 15 tot 44 jaar, terwijl de doelgroep voor 55% overeenstemt met de views die op Auvio werden geregistreerd.
Bron tv: Audimetrie Zuiden; EK 2024 (14/06 tot 14/07/2024); 51 wedstrijden op La Une en Tipik
Graag gedetailleerde performance-cijfers? Vraag onze EK 2024-samenvatting in powerpoint
Neem contact met ons op!
Wilt u communiceren over uw merk tijdens de uitzending van het EK? Graag meer info over de commerciële oplossingen die RMB aanbiedt?